Икономически аспекти на пазарното насищане на мобилния пазар

Ценов, Валентин (2015) Икономически аспекти на пазарното насищане на мобилния пазар. In: 23-та национална конференция с международно участие "Телеком 2015: Свързани сме" : Доклади, 15-16 октомври 2015, София, България. (Unpublished)

[thumbnail of Доклад]
Preview
PDF (Доклад)
Telecom2015.pdf

757kB
[thumbnail of Презентация]
Preview
PDF (Презентация)
Презентация_Телеком_2015.pdf

8MB

Abstract

ABSTRACT: The aim of the mobile operators to lower prices for calls in its network and higher prices for competing networks, forcing users to become subscribers of other operators. Tray increase telephone density over custom required. High density led to market saturation. Market saturation and intensifying competition among regulatory intervention to reduce termination rates negatively mobile operators. Negative consequences are expressed in reduced revenues and investments; reduced average revenue (ARPU) and profitability (EBITDA); number portability and loss of customers. Recommendations have been made to keep the customers. Referred to is the need for greater consumer orientation operators.

РЕЗЮМЕ:
Стремежът на мобилните оператори към ниски цени за повикванията в своята мрежа и високи цени към конкурентните мрежи, принуди потребителите да станат абонати и на другите оператори. Тава увеличи телефонната плътност над потребителски необходимата. Високата плътност доведе до пазарно насищане. Пазарното насищане засили конкуренцията и наред с регулаторната намеса за намаление на цените за терминиране се отрази негативно на мобилните оператори. Негативните последици се изразяват в намалени приходи и инвестиции; намалени средни приходи (ARPU) и рентабилност (EBITDA); преносимост на номерата и загуба на клиенти. Предложени са препоръки за запазване на клиенти. Посочена е необходимостта за по-голяма потребителска ориентация на операторите.
Ключови думи: пазарно насищане, конкуренция, загуба на клиенти.

Item Type:Conference or Workshop Item (Paper)
Additional Information:TITLE: Economic aspects of market saturation in the mobile market, AUTHOR: Valentin Tsenov
Subjects:Economic and business Administration > Economic policy. Management. Marketing
Telecommunication > Regulation
ID Code:2798
Deposited By: Repository Editor
Deposited On:26 Oct 2015 16:19
Last Modified:03 Jul 2020 13:22

Repository Staff Only: item control page