Трендафилов, Димитър (2017) Заместващите образи: антропологични аспекти на потреблението на фалшиви продукти и марки. In: Антропология на изток от Рая : Юбилеен сборник в чест на 25 години департамент "Антропология" и 60-годишнината на проф. Пламен Бочков. Нов български университет, София, pp. 355-369. ISBN 9789545359897
Preview |
PDF
AnthropFakeProducts_DTrendafilov_2017.pdf 711kB |
Abstract
Статията засяга тема, в която се преплитат антропология, семиотика и икономическа социология. През последните две десетилетия антропологията навлиза значително в пазарните изследвания и по-специално в изучаването на потребителското поведение. Дълго време традиционната икономическа наука гледаше пренебрежително на теренните изследвания и разсъждаваше за човека като homo oeconomicus (рационален субект, който търси максимизация на ползите се себе си), какъв той обаче не е, тъй като в действителност потреблението може да има много и различни смисли според съответната култура, индивидуални навици и контекст. Затова материалът обхваща примери и вече налични изследователски проекти в тази посока от различни точки на света, с цел да се изведат общите принципи и да се анализират алтернативните обяснения за отношението към „ментетата“ и осмислянето (остойностяването) на тяхното потребление.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Additional Information: | Публикацията ще бъде част от Юбилеен сборник: Антропология на изток от рая, 25 години департамент Антропология |
Subjects: | Sociology.Anthropology > Anthropology Sociology.Anthropology > Cultural anthropology Sociology.Anthropology > Social behavior. Social psychology |
ID Code: | 3425 |
Deposited By: | As. prof. Dimitar Trendafilov |
Deposited On: | 12 Oct 2017 12:39 |
Last Modified: | 25 Apr 2020 22:28 |
Repository Staff Only: item control page