Методи и показатели за анализи в туристическия бизнес

Маринова, Надя (2018) Методи и показатели за анализи в туристическия бизнес. Годишник на департамент „Администрация и управление“, 3. pp. 776-789. ISSN 2603-297X

[thumbnail of Metodi i pokazateli.pdf]
Preview
PDF
Metodi i pokazateli.pdf

506kB

Abstract

ABSTRACT: Successful economic analyzes in the field of tourism business are related to the methods and indicators of their formation and development. One of the main methods of analysis used in tourism companies is comparative analysis, factual analysis (determination of the influence of individual factors on the change in indicators) and complex analysis. Successful use of the analysis sets out methods to increase the efficiency of the tourist product and the quality of customer service. The economic analysis of a tourist company provides information about its objective indicators that reflect its real financial, property and other condition. The use of a system of indicators helps to improve the activity and obtain the maximum possible profit in a tourism company.
РЕЗЮМЕ: Успешните икономически анализи в сферата на туристическия бизнес са свързани с методите и показателите на тяхното формиране и развитие. Едни от основните методи за анализ, които се използват в туристическите фирми са сравнителният анализ, фактурният анализ (определяне влиянието на отделни фактори върху промяната в показателите) и комплексният анализ. Успешното използване на анализа определя методите за повишаване ефективността на туристическия продукт и качеството на обслужване на клиентите. Икономическият анализ на една туристическа фирма дава информация за обективните й показатели, които отразяват реалното й финансово, имуществено и друго нейно състояние. Използването на една система от показатели спомага за усъвършенстването на дейността и получаването на максимална възможна печалба в една туристическа фирма.

Item Type:Article
Additional Information:TITLE: METHODS AND INDICATORS OF ANALYSIS IN TOURIST BUSINESS, AUTHOR: Nadya Marinova
Uncontrolled Keywords:economic analysis, economic research, methods of analysis, tourist activity, икономически анализ, икономическото изследване, методи за анализ, туристическа дейност
Subjects:Economic and business Administration > Economic policy. Management. Marketing
ID Code:3864
Deposited By: Доц. д-р Надя Маринова
Deposited On:03 Oct 2018 08:25
Last Modified:02 Apr 2020 22:38

Repository Staff Only: item control page