Управление на дистанционното обучение във висшето училище: форми, тенденции и перспективи

Чукурлиев, Христо (2018) Управление на дистанционното обучение във висшето училище: форми, тенденции и перспективи. PhD thesis, Нов български университет.

[thumbnail of PhD_hristo_chukurliev_final_june_july_2018.pdf]
Preview
PDF
PhD_hristo_chukurliev_final_june_july_2018.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

3MB

Abstract

Според Хайдегер, фрагментът на Хераклит “всичко се променя”, може да се прочете и по по-различен от общоприетия начин. Хераклит описва нещата като не можещи да съществуват без да се променят – в непрекъсната промяна е част от същността им. Педагогиката е тъкмо такава наука, която не може да съществува ако не се изменя непрекъснато, запазвайки същността си непроменена.
И въпреки че универсално работещи неща са изключителна рядкост, с настоящото описание на изследването ми върху модела за управление на ДФО в НБУ, се надявам, че съм успял да формулирам набор от елементи, без които такова управление е невъзможно, както и че с конкретното им описание в контекста на изследваната от мен организация помагам за бъдещи изследвания и разработки по темата.
Теза: Динамичният системен модел на управление, които едновременно следва либерално нововъведенията в техниката и науката, но и консервативно пази стандартите за качество, е труден за построяване и поддържане, но и в най-висока степен адекватен на времето.
Хипотеза 1: При ДФО административното управление на процеса на обучение е от особена важност. Заради спецификата на преподаването, ученето, оценяването и комуникацията в процеса на ДФО то доминира.
Хипотеза 2: Липсата от една страна на работещи повсеместно взети поотделно модели за управление на преподаването и ученето, а от друга на всеобхватен (включващ административното управление и това на преподаването и ученето) универсален и общоприложим модел на управление на ДФО във ВУ, създават потенциал моделът на отворена динамична система до постигне синтез между административната и педагогическата страна на управлението.
Хипотеза 3: В контекста на глобалната мрежа за обмен на информация авторските права на преподавателите върху техния интелектуален труд са особено уязвими. Управлението на ползването им чрез система срещу плагиатството е от изключителна важност за спиране на процеса на обезлучване и демотивация при преподаването.
Хипотеза 4: Създаването на системен и гъвкав модел на административно управление в ДФО повишава ефективността на преподаването и ученето. Заради използването на технологични средства и нововъведения административното управление в тази форма е по-сложно и важно, отколкото във РФО.

Item Type:Thesis (PhD)
Subjects:Computer science and information technologies > Applied informatics
Computer science and information technologies > Network technologies
Economic and business Administration > Organizational behavior
Education > Higher education
Sociology.Anthropology > Social sciences
ID Code:4251
Deposited By: phd Hristo Chukurliev
Deposited On:14 Sep 2020 11:43
Last Modified:14 Sep 2020 11:43

Repository Staff Only: item control page