Защо България загуби пазарите си в Африка – отговорът на българския бизнес

Маринов, Едуард (2016) Защо България загуби пазарите си в Африка – отговорът на българския бизнес. In: Докторантско-студентска научно-практическа конференция "Развитие на българската икономика - предизвикателства и възможности", 21 април 2016 г., Велико Търново [Електронен ресурс] : сборник с доклади. Ай анд Би, Велико Търново, pp. 6-13. ISBN 9786197281071

[thumbnail of 30 Маринов, Е. 2016. Защо България загуби пазарите си в Африка – отговорът на българския бизнес.pdf] PDF
30 Маринов, Е. 2016. Защо България загуби пазарите си в Африка – отговорът на българския бизнес.pdf - Published Version

531kB

Official URL: http://www.uni-vt.bg/pages/11041/uplft/Dokladi%20D...

Abstract

In recent years, Africa largely relegated from the priority areas of Bulgarian foreign policy. However, the im-portance of the region to Bulgaria is determined by its increasing role in both global economy and policy, as well as its immense economic potential and natural resources. Based on a representative survey of 1000 Bul-garian companies, the paper examines the opinion of Bulgarian enterprises on the reasons why Bulgaria has lost its influence and traditional trade partners in the region. It then presents some general characteristics of the respondents, analyzing the structure and attitudes of Bulgarian companies engaged or expressing interest in trade with Africa.

Item Type:Book Section
Uncontrolled Keywords:Bulgarian international trade, Africa, Enterprise attitudes
Subjects:Economic and business Administration > Economic policy. Management. Marketing
Economic and business Administration > Economic statistics
Economic and business Administration > World trade. International economics.
ID Code:4670
Deposited By: Dr. Eduard Marinov
Deposited On:10 Aug 2022 14:08
Last Modified:10 Aug 2022 14:08

Repository Staff Only: item control page