Трендафилов, Димитър (2021) Отразяване на икономическата стойност на търговската марка в закрилата й като обект на интелектуална собственост в ЕС. Икономика и бизнес, 6. pp. 103-114. ISSN 2534-9651
PDF
TrademarkEconomicValueEffect_2022.pdf - Published Version 432kB |
Official URL: https://publishing-house.nbu.bg/bg/elektronni-izda...
Abstract
Търговската марка е актив, който изисква постоянни усилия от страна на компаниите, за да бъде разработен и да постигне синергичен ефект с другите им нематериални капитали. Данните обаче показват, че инвестициите в нея се отплащат, предвид възможностите за влияние върху потребителския избор и то на множество географски пазари, което от своя страна повишава стойността на цялото предприятие. Статията се фокусира върху нарастващата роля на ТМ за пазарното представяне и на следващо място, прави широк, макар и без претенции за изчерпателност, обзор на историята и подхода на ЕС по отношение хармонизацията на регулацията на института, наречен „марка на ЕС“.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | търговска марка, бранд мениджмънт, добавена стойност |
Subjects: | Economic and business Administration > Economic policy. Management. Marketing Law > Intellectual property. Copyright. Patent law |
ID Code: | 4713 |
Deposited By: | As. prof. Dimitar Trendafilov |
Deposited On: | 14 Oct 2022 09:50 |
Last Modified: | 14 Oct 2022 09:55 |
Repository Staff Only: item control page