Отразяване на икономическата стойност на търговската марка в закрилата й като обект на интелектуална собственост в ЕС

Трендафилов, Димитър (2021) Отразяване на икономическата стойност на търговската марка в закрилата й като обект на интелектуална собственост в ЕС. Икономика и бизнес, 6. pp. 103-114. ISSN 2534-9651

[thumbnail of TrademarkEconomicValueEffect_2022.pdf] PDF
TrademarkEconomicValueEffect_2022.pdf - Published Version

432kB

Official URL: https://publishing-house.nbu.bg/bg/elektronni-izda...

Abstract

Търговската марка е актив, който изисква постоянни усилия от страна на компаниите, за да бъде разработен и да постигне синергичен ефект с другите им нематериални капитали. Данните обаче показват, че инвестициите в нея се отплащат, предвид възможностите за влияние върху потребителския избор и то на множество географски пазари, което от своя страна повишава стойността на цялото предприятие. Статията се фокусира върху нарастващата роля на ТМ за пазарното представяне и на следващо място, прави широк, макар и без претенции за изчерпателност, обзор на историята и подхода на ЕС по отношение хармонизацията на регулацията на института, наречен „марка на ЕС“.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:търговска марка, бранд мениджмънт, добавена стойност
Subjects:Economic and business Administration > Economic policy. Management. Marketing
Law > Intellectual property. Copyright. Patent law
ID Code:4713
Deposited By: As. prof. Dimitar Trendafilov
Deposited On:14 Oct 2022 09:50
Last Modified:14 Oct 2022 09:55

Repository Staff Only: item control page