Концепция за бъдещето на градския туризъм – теоретико-практически аспекти

Емилова, Ирена (2020) Концепция за бъдещето на градския туризъм – теоретико-практически аспекти. In: Българската мечта - позитивната концепция. Лидерство, общество, стратегически визии (1). Нов български университет, София, pp. 405-416. ISBN 9786192331313

[thumbnail of Bulgarskata mechta 405-416.pdf] PDF
Bulgarskata mechta 405-416.pdf

312kB

Abstract

ABSTRACT: Along with the economic benefi ts of urban tourism development, such as creating new business opportunities, providing employment to the local residents, and generating revenue, there are a number of unfavorable consequences of overtourism to some destinations at the same time. In particular, this involves the destruction of cultural heritage, environmental pollution, deterioration the quality of life and, in general, a lower quality supply of tourist services, which have a signifi cant impact on tourists‘ experiences. The decision of these questions is on the one hand within the scope of local tourism management and concerns the behavior of tourists, on the other hand.
РЕЗЮМЕ: Наред с икономическите ползи от развитието на туризма в градовете, като създаване на нови бизнес възможности, осигуряване на заетост на местното население и генериране на приходи, съществуват и редица неблагоприятни последици от прекаленото туристическо посещение на определени дестинации в едно и също време. По-конкретно това се изразява в разрушаване на културното наследство, замърсяване на околната среда, влошаване качеството на живот и като цяло по-нискокачествено предлагане на туристическите стоки и услуги, което оказва съществено влияние върху изживяванията на туристите. Разрешаването на така поставените въпроси се намира, от една страна, в обхвата на локалното управление на туризма и от друга, засяга поведението на туристите.

Item Type:Book Section
Uncontrolled Keywords:развитие, градски туризъм, свръхтуризъм, управление, туристическо поведение, development, urban tourism, overtourism, city management, tourist behavior
Subjects:Economic and business Administration > Economic policy. Management. Marketing
ID Code:4742
Deposited By: Irena Kirilova Emilova
Deposited On:23 Dec 2022 15:12
Last Modified:23 Dec 2022 15:12

Repository Staff Only: item control page