Трендафилов, Димитър (2024) Законодателство по отношение на осигуряването на добросъвестна конкуренция при търговските марки. Диалог (1). pp. 60-74. ISSN 1311-9206
PDF
ZakonodatelstvoTM_Dialogues2024.pdf - Published Version 388kB |
Official URL: https://dialogue.uni-svishtov.bg/
Abstract
Целта на създаването на търговски марки като инструмент в
икономическата дейност, и в маркетинговата практика в частност, е да създава отлика за продуктите на собственика си, обслужваща както неговите интереси, така и тези на потребителите в смисъла на липса на заблуди и недвусмислена информираност за произхода на стоки и услуги. Как се постига и закриля по регламентиран път срещу нарочни или привидно добросъвестни посегателства тази диференциация обаче e обект на законодателство, което невинаги съумява да постави ясни критерии и най-малко се нуждае от няколко гледни точки и тълкувания. В този контекст, статията извежда и интерпретира конкретни текстове от най-важните национални и международни нормативни актове (като Парижката конвенция, Регламента на ЕС и местния закон за конкуренцията), а в края посочва и примерен съдебен спор, възникнал на база „сходство“ с известна марка, считано за недобросъвестна конкуренция.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Economic and business Administration > Economic policy. Management. Marketing Economic and business Administration > World trade. International economics. Law > Intellectual property. Copyright. Patent law Mass communications > Mass communications |
ID Code: | 4921 |
Deposited By: | As. prof. Dimitar Trendafilov |
Deposited On: | 18 Jun 2024 11:39 |
Last Modified: | 18 Jun 2024 11:39 |
Repository Staff Only: item control page