Законодателство по отношение на осигуряването на добросъвестна конкуренция при търговските марки

Трендафилов, Димитър (2024) Законодателство по отношение на осигуряването на добросъвестна конкуренция при търговските марки. Диалог (1). pp. 60-74. ISSN 1311-9206

[thumbnail of ZakonodatelstvoTM_Dialogues2024.pdf] PDF
ZakonodatelstvoTM_Dialogues2024.pdf - Published Version

388kB

Official URL: https://dialogue.uni-svishtov.bg/

Abstract

Целта на създаването на търговски марки като инструмент в
икономическата дейност, и в маркетинговата практика в частност, е да създава отлика за продуктите на собственика си, обслужваща както неговите интереси, така и тези на потребителите в смисъла на липса на заблуди и недвусмислена информираност за произхода на стоки и услуги. Как се постига и закриля по регламентиран път срещу нарочни или привидно добросъвестни посегателства тази диференциация обаче e обект на законодателство, което невинаги съумява да постави ясни критерии и най-малко се нуждае от няколко гледни точки и тълкувания. В този контекст, статията извежда и интерпретира конкретни текстове от най-важните национални и международни нормативни актове (като Парижката конвенция, Регламента на ЕС и местния закон за конкуренцията), а в края посочва и примерен съдебен спор, възникнал на база „сходство“ с известна марка, считано за недобросъвестна конкуренция.

Item Type:Article
Subjects:Economic and business Administration > Economic policy. Management. Marketing
Economic and business Administration > World trade. International economics.
Law > Intellectual property. Copyright. Patent law
Mass communications > Mass communications
ID Code:4921
Deposited By: As. prof. Dimitar Trendafilov
Deposited On:18 Jun 2024 11:39
Last Modified:18 Jun 2024 11:39

Repository Staff Only: item control page