Трендафилов, Димитър (2022) Търговската марка в контекста на конкурентната среда - между нормативната база и реалността. Годишник „Икономика и бизнес“, 7. pp. 147-155. ISSN 2534-9651
![]() |
PDF
TM_RegilationReality_2022.pdf - Published Version 1MB |
Official URL: https://publishing-house.nbu.bg/bg/elektronni-izda...
Abstract
Комбинация от принципи, оформящи законодателството за закрила на търговската марка, може да се окаже причина за парадоксални ситуации на сблъсъци на интереси и противоречиви тълкувания на „буквата“ на закона. Настоящата статия направи кратък обзор на реални пазарни казуси от Общия европейски пазар, илюстриращи във възможно най–чист чист вид напрежението между правото на собственост и правото на избор в рамките на благоприятната конкурентна среда. Засегнати са и два ключови феномена, оформящи смисъла на съществуването ТМ като институт – сходството и размиването, рискът от които, а в същото време отвореност към интерпретация, водят до оживени дискусии и водят до повече въпроси, отколкото
отговори.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | честна конкуренция, търговска марка, разводняване на бранд |
Subjects: | Economic and business Administration > Economic policy. Management. Marketing Law > Intellectual property. Copyright. Patent law |
ID Code: | 5043 |
Deposited By: | As. prof. Dimitar Trendafilov |
Deposited On: | 25 Mar 2025 13:12 |
Last Modified: | 25 Mar 2025 14:59 |
Repository Staff Only: item control page