Търговската марка в контекста на конкурентната среда - между нормативната база и реалността

Трендафилов, Димитър (2022) Търговската марка в контекста на конкурентната среда - между нормативната база и реалността. Годишник „Икономика и бизнес“, 7. pp. 147-155. ISSN 2534-9651

[thumbnail of TM_RegilationReality_2022.pdf] PDF
TM_RegilationReality_2022.pdf - Published Version

1MB

Official URL: https://publishing-house.nbu.bg/bg/elektronni-izda...

Abstract

Комбинация от принципи, оформящи законодателството за закрила на търговската марка, може да се окаже причина за парадоксални ситуации на сблъсъци на интереси и противоречиви тълкувания на „буквата“ на закона. Настоящата статия направи кратък обзор на реални пазарни казуси от Общия европейски пазар, илюстриращи във възможно най–чист чист вид напрежението между правото на собственост и правото на избор в рамките на благоприятната конкурентна среда. Засегнати са и два ключови феномена, оформящи смисъла на съществуването ТМ като институт – сходството и размиването, рискът от които, а в същото време отвореност към интерпретация, водят до оживени дискусии и водят до повече въпроси, отколкото
отговори.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:честна конкуренция, търговска марка, разводняване на бранд
Subjects:Economic and business Administration > Economic policy. Management. Marketing
Law > Intellectual property. Copyright. Patent law
ID Code:5043
Deposited By: As. prof. Dimitar Trendafilov
Deposited On:25 Mar 2025 13:12
Last Modified:25 Mar 2025 14:59

Repository Staff Only: item control page