Управление на знанието в търсене на конкурентно предимство при малките и средни (маркетингови) предприятия: Основи и възможности

Трендафилов, Димитър (2025) Управление на знанието в търсене на конкурентно предимство при малките и средни (маркетингови) предприятия: Основи и възможности. Годишник на ВУЗФ, 17. pp. 140-152. ISSN 3033-1994

[thumbnail of KManagementSMEs_UZF_2025.pdf] PDF
KManagementSMEs_UZF_2025.pdf - Published Version

735kB

Official URL: https://uzf.bg/uploads/files/8795/YearBookUZFvol17...

Abstract

Малките и средните предприятия се радват на ясно предимство в управлението на знанията, използвайки неформални, гъвкави и ръководени от собствениците практики, за да преодолеят ограниченията на ресурсите и да насърчат иновациите. Наблюденията в различни сектори и пазари показват, че разчитането на неформални процеси и централната роля на собствениците помагат за компенсиране на ограничен капитал, труд и технологии, като същевременно стимулират диференциацията и производителността. По този начин, управлението на знанията се очертава като прагматичен и така необходим подход към уникалните предизвикателства и възможности, пред които са изправени по-малките предприятия, като тази статия се фокусира върху приложението на знанията в контекста на маркетинга.
Small and medium-sized businesses enjoy a distinct advantage in knowledge management, using informal, flexible, and owner-led practices to overcome resource constraints and foster innovation. Observations across sectors and markets indicate that reliance on informal processes and the central role of owners help compensate for limited capital, labor, and technology, while driving differentiation and productivity. Thus, KM emerges as a pragmatic and much-needed approach to the unique challenges and opportunities faced by smaller businesses, with this article focusing on the application of knowledge in the context of marketing.

Item Type:Article
Additional Information:TITLE: Knowledge management in search of competitive advantage in small and medium-sized (marketing) enterprises: Fundamentals and opportunities, AUTHOR: Dimitar Trendafilov
Uncontrolled Keywords:marketing, knowledge management, entrepreneurship, competitive advantage
Subjects:Economic and business Administration > Economic policy. Management. Marketing
Economic and business Administration > Organizational behavior
ID Code:5142
Deposited By: As. prof. Dimitar Trendafilov
Deposited On:17 Dec 2025 09:10
Last Modified:17 Dec 2025 09:10

Repository Staff Only: item control page