Logo

Когнитивният процес в рекламната комуникация

Трендафилов, Димитър (2011) Когнитивният процес в рекламната комуникация. In: Психология и лингвистика : Сборник статии в чест на проф. Енчо Герганов = Psycology and linguistics : Papers in Honor of Prof. Encho Gerganov. Просвета, София, pp. 352-364. ISBN 9789540125527

This is the latest version of this item.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
240kB

Abstract

Рекламата е такъв тип комуникация, която се осъществява между две неравнопоставени страни. Едната страна (изпращач) е явна, докато другата (адресат, реципиент) всъщност е маса от различни съзнания, която обичайно бива наричана от маркетьорите "целева-аудитория". Търговската марка като инициатор на комуникационния акт среща проблем при изграждането на най-подходящия код, чрез който да изпрати своето послание и то да достигне до потребителя така, както го е замислил изпращача. Кодът сам по себе си обхваща три функции: 1. дефинира самия бранд (определя неговото съществуване), 2. отличава го от конкуренцията (опитва се да излезе от "шума" съществуващ в средата) и 3. предостява конкретна причина за покупка (отправя УПП). Ако тези три функции не бъдат изпълнени в този именно ред, рекламното послание (и рекламата като цяло) не изпълнява ролята си да предизвика определено поведение и се превръща в забавление и/или форма на изкуство. За избягване на въпросните нежелани последици, мениджмънтът следва да се фокусира върху детайлната сегментация на пазара и процеса на декодиране.

Item Type:Book Section
Subjects:Mass communications > Mass communications
Psychology > Cognitive psychology (science)
ID Code:1308
Deposited By: As. prof. Dimitar Trendafilov
Deposited On:07 Aug 2012 10:47
Last Modified:30 Sep 2012 21:08

Available Versions of this Item

  • Когнитивният процес в рекламната комуникация. (deposited 07 Aug 2012 10:47) [Currently Displayed]

Repository Staff Only: item control page