Европейските правила за кредитните рейтинги : Инфлация на регулатора и бюрократизиране на сектора

Николов, Райко (2014) Европейските правила за кредитните рейтинги : Инфлация на регулатора и бюрократизиране на сектора. Project Report. Нов български университет, София.

[thumbnail of ДРС АС Европейските правила за кредитните рейтинги инфлация на регулатора и бюрократизиране на сектора, Райко Николов.pdf]
Preview
PDF
ДРС АС Европейските правила за кредитните рейтинги инфлация на регулатора и бюрократизиране на сектора, Райко Николов.pdf

160kB

Abstract

След 2008 г. Европейската комисия премина от пълна липса на регулация на пазара на Агенциите за кредитен рейтинг (АКР) („comply or explain” – незадължителни правила на IOSCO) до истинска инфлация на регулатора, която се състои в приемането на все повече нормативи още преди да са влезнали в сила предишните и преди да се е оценила тяхната ефикасност.
Проведената от ЕОЦКП консултация за изработка на Технически стандарти относно информацията за Структурни финансови инструменти (СФИ), Европейската рейтингова платформа и ценовите политики на АКР е поредна стъпка в тази посока. Уточнявайки едва приложения регламент 462/2013, ЕОЦКП се стреми да подреди пазара на АКР като изкуствено разпределя пазарни дялове, налага ротационен избор между различните АКР, както и, при някои обстоятелства, задължителен избор на малка или средна АКР.
Идеята за предоставяне на цялостна информация върху активите (ипотеки, кредитни карти и др.) в основата на СФИ рискува да залее инвеститорите с данни и няма да подобри тяхната осведоменост. Това ще ги тласне отново сляпо да разчитат на рейтингите на АКР или ще ги направи податливи на колективни внушения и поведения.
В по-общ план, регламент 462/2013 не решава два от основните проблеми на сектора. Запазва се системата „емитентът плаща”, който е източник на конфликт на интереси и не се отчита неспособността на АКР да оценяват суверенен риск.

Item Type:Monograph (Project Report)
Subjects:Economic and business Administration > Economic policy. Management. Marketing
Economic and business Administration > World trade. International economics.
Political sciences > Systems of governments and states
Public administration > Public administration
ID Code:2759
Deposited By: Център Анализ и управление на рискове
Deposited On:19 Oct 2015 20:14
Last Modified:19 Oct 2015 20:14

Repository Staff Only: item control page