Logo

Заместващите образи: антропологични аспекти на потреблението на фалшиви продукти и марки

Трендафилов, Димитър (2017) Заместващите образи: антропологични аспекти на потреблението на фалшиви продукти и марки. Working Paper. Научен електронен архив на НБУ, София. (Unpublished)

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
711kB

Abstract

Статията засяга тема, в която се преплитат антропология, семиотика и икономическа социология. През последните две десетилетия антропологията навлиза значително в пазарните изследвания и по-специално в изучаването на потребителското поведение. Дълго време традиционната икономическа наука гледаше пренебрежително на теренните изследвания и разсъждаваше за човека като homo oeconomicus (рационален субект, който търси максимизация на ползите се себе си), какъв той обаче не е, тъй като в действителност потреблението може да има много и различни смисли според съответната култура, индивидуални навици и контекст. Затова материалът обхваща примери и вече налични изследователски проекти в тази посока от различни точки на света, с цел да се изведат общите принципи и да се анализират алтернативните обяснения за отношението към „ментетата“ и осмислянето (остойностяването) на тяхното потребление.

Item Type:Monograph (Working Paper)
Additional Information:Публикацията ще бъде част от Юбилеен сборник: Антропология на изток от рая, 25 години департамент Антропология
Subjects:Sociology.Anthropology > Anthropology
Sociology.Anthropology > Cultural anthropology
Sociology.Anthropology > Social behavior. Social psychology
ID Code:3425
Deposited By: As. prof. Dimitar Trendafilov
Deposited On:12 Oct 2017 12:39
Last Modified:12 Oct 2017 12:39

Repository Staff Only: item control page