Маринова, Надя (2013) Маркетингови механизми за опазване на околната среда и екологичен риск. In: Ninth Scientific Conference with international participation "Space, Ecology, Safety", 20–22 November 2013, Sofia, Bulgaria. (Submitted)
MS Word
Nadya_Marinova-Marketing_mechanisms_for_environmental_protection_and_ecological_risk.docx 31kB |
Official URL: http://www.space.bas.bg/SENS/SES2013/ANONS_SES_EN....
Abstract
ABSTRACT: Marketing mechanism for the protection of the environment is based on the basis of market methods. Such as the administrative regulation, economic incentives, a system of payments for pollution, allocation of allowances of pollution and compensation payments. These methods have to be used at different stages of the marketing process, affect the environment.
РЕЗЮМЕ: Маркетинговият механизъм за опазването на околната среда се основава на базата на пазарните методи. Такива като административното регулиране; икономически стимули; система от плащания за замърсяване; разпределение на квоти за замърсяване и компенсационни плащания. Посочените методи се налага да се използват на различни стадии от маркетинговия процес, въздействащ върху околната среда.
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Subjects: | Economic and business Administration > Economic policy. Management. Marketing |
ID Code: | 2392 |
Deposited By: | Доц. д-р Надя Маринова |
Deposited On: | 30 Dec 2014 13:41 |
Last Modified: | 30 Dec 2014 13:44 |
Repository Staff Only: item control page