Иванова, Ася (2012) Темпоритъмът в актьорския тренинг. Млад научен форум за музика и танц : Шеста научна конференция на докторанти с международно участие, 28-29.05.2012 : Сборник с доклади, 6. pp. 1-12. ISSN 1313-342X
Preview |
PDF
26_Doklad_Ivanova_2012.pdf 509kB |
Abstract
Настоящият текст разглежда значението и ролята на темпоритъма като средство в обучението на актьора или в т.нар. актьорски тренинг. Идеята за ритъма е от голямо значение в изкуството и в частност в театралната практика още от началото на 20 век. Основен принос в развитието на тази идея и в разработването на тренионгова система за обучение на актьора има руският режисьр и актьор К. С. Станиславски. По-късно и други театрални практици като Мейерхолд, Вахтангов, Гротовски, Барба, Брук и др. също имат съществен принос в развитието на актьорския тренинг и използването на тенпоритмични упражнения и структури както в обучението на актьора, така и в самата театрална форма. Този текст разглежда по-подробно принципите на Станиславски за темпоритъма, защото той е първият театрален практик, който създава цялостна система за възпитание на актьора и работата му върху ролята.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Arts.Fine and Decorative arts > Theatre. Ballet. Pantomime |
ID Code: | 3283 |
Deposited By: | ass.proff. Assia Ivanova, PhD. |
Deposited On: | 22 Mar 2017 14:34 |
Last Modified: | 22 Mar 2017 14:34 |
Repository Staff Only: item control page