Соколова, Татяна (2011) Мястото на хореографа в създаването на театрален продукт. Утвърждаване необходимостта от движението като задължително средство на съвременния артист. Млад научен форум за музика и танц : Петта научна конференция на докторанти с международно участие, 17-18.04.2010 : Сборник с доклади, 5. pp. 313-322. ISSN 1313-342X
Preview |
PDF
Sokolova.pdf 3MB |
Abstract
Използването езика на тялото наред с вербалността като начин на изразяване все повече се обединява като равностойна въздействаща форма в съвременното театрално пространство. Фино преплетените танцови игрови етюди с драматичността на разказваната история въздейства с пъти помощно във вътрешността на нашите интелектуални възможности като публика, развива фантазията и в същото време "забранява" приемането на повърхностни, лесно смилаеми теми и творчески идеи. Все повече театрални режисьори се обръщат за сътрудничество към хореографи, търсейки художествено внушение извън битовите, психологически средства. Мястото на движещото се тяло не може да бъде подменено или заместено с никакви творчески хитрувания. Тук не става дума дори за жанра "Танцов театър", а за присъствието на "говорещото ни" тяло и умелото му използване за крайно въздействие на желаната материя. Театралната игра между движението на тялото и вербалното изразяване помага за извеждането на философските обобщения от реално постигане посредством бит и психология, към съкратена по време определена въздействаща форма.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | движение, хореограф, артист, средство |
Subjects: | Arts.Fine and Decorative arts > Performing arts Arts.Fine and Decorative arts > Theatre. Ballet. Pantomime |
ID Code: | 3319 |
Deposited By: | Dr. Tatyana Sokolova |
Deposited On: | 06 Apr 2017 15:01 |
Last Modified: | 06 Apr 2017 15:37 |
Repository Staff Only: item control page