Управление на работодателската марка в XXI век – възможности и ограничения

Иванова, Мария А (2020) Управление на работодателската марка в XXI век – възможности и ограничения. Нов български университет, София. ISBN 9786192331351

[thumbnail of корица-4.pdf]
Preview
PDF
корица-4.pdf

1MB

Official URL: https://administracija-i-upravlenie.nbu.bg/bg/publ...


Item Type:Book
Additional Information:Монографичният труд е с научна и учебна насоченост. Основен принос на настоящата монография е анализ на ситуацията с трудовия пазар и ролята на работодателската марка в страна като България, която има собствена специфика – частен сектор и пазарни отношения от не повече от 30 години, силно разслояване в структурата на пазара на труда, където и до днес се наблюдават значителни разлики между условията, които предлагат (а) фирми, собственост на големи международни корпорации, и елитни български компании, (б) ефективни местни фирми, които не разполагат с големи финансови ресурси, но се радват на професионално управление, и (в) малки местни- предимно семейни - фирми, които се управляват на интуитивен принцип, голяма част от които се намират частично в „сивия“ сектор и предлагат условия на заплащане и труд, които нямат мотивираща сила. Съществен принос има и към осветляването на ролята на глобализацията като цяло по отношение на възможностите за мобилност на бизнеса и на работната ръка, която може да се придвижва лесно от страни с нисък стандарт на живота като България към държави, които предоставят по-привлекателни финансови стимули и значително по-щедри социални системи. В монографията се въвежда терминът „генерализирана работодателска марка“, когато комплекс от желани характеристики се приписват на група работодатели (например „международна фирма“) и това се пренася върху всяка компания, която принадлежи към съответната категория. Генерализираните работодателски марки имат широко разпространение сред кандидатите за работа и служители, които нямат висока икономическа култура и се поддават по-лесно на общи предубеждения, за които невинаги има реални доказателства. Получените резултати от изследването, представени в монографията, имат теоретична и практическа насоченост. Теоретичните резултати от изследването биха представлявали интерес за научните среди и особено в констатацията на неизследваните аспекти на работодателската марка. Практическите резултати биха могли да бъдат използвани от административните и управленски органи на предприятия от различни браншове и индустрии, както и от нестопански и публични организации, при определяне, разработване и прилагане на работодателската марка, като инструмент за управление на човешките ресурси.
Uncontrolled Keywords:работодателска марка в България, дигитализация
Subjects:Economic and business Administration > Economic policy. Management. Marketing
Economic and business Administration > Labor economics
Economic and business Administration > Organizational behavior
ID Code:4356
Deposited By: Mariya MAI Ivanova
Deposited On:25 May 2021 08:27
Last Modified:25 May 2021 08:27

Repository Staff Only: item control page