Билингвистичен подход на четивно взаимодействие при глухи деца

Лозанова, Славина and Стоянова, Ивелина (2020) Билингвистичен подход на четивно взаимодействие при глухи деца. Доклади от Международната годишна конференция на Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ (София, 2020), 2. pp. 280-287. ISSN 2683-118Х

[thumbnail of Билингвистичен подход на четивно взаимодействие.pdf]
Preview
PDF
Билингвистичен подход на четивно взаимодействие.pdf

356kB

Official URL: https://ibl.bas.bg/confibl2020/

Abstract

Статията се фокусира върху специфичните стратегии за подпомагане на изграждането на четивни умения при глухи деца в предучилищния и началния училищен етап на обучение. Основната разглеждана стратегия е тази на споделеното четене, при която ключово внимание се обръща на разбирането на текста, неговата структура и взаимните връзки между компонентите му. Стратегията е основана на активна интеракция между детето и възрастния, като в случая с глухите деца в ситуация на бимодално билингвистично взаимодействие говорим за изграждане на умения за четене чрез активно подпомагане на разбирането с помощта на жестовия език.

Item Type:Article
Subjects:Language. Linguistics. Literature > Language
ID Code:4414
Deposited By: д-р Славина Лозанова
Deposited On:11 Aug 2021 10:23
Last Modified:11 Aug 2021 10:23

Repository Staff Only: item control page