Христова, Калина (2021) Бранд и социална отговорност. Брандинг тенденции за 2020. In: Първа научно-приложна конференция "Маркетинг в действие" : сборник с научни доклади, [11 октомври 2019 г., София]. Нов български университет, София, pp. 62-74. ISBN 9789543831388
![]() |
PDF
Hristova.K_2020_Brand_and_social_res.Brand_Trends_20.pdf - Published Version 344kB |
Official URL: https://economics.nbu.bg/bg/publikacii/sbornik-s-d...
Abstract
ABSTRACT: This study focuses on corporate social responsibility as a determining factor for a brand's image. Examples of some of the greatest world's brands in different areas of commerce and services are discussed, brands which determine the direction of change in the principles and application of corporate social responsibility. The study examines the tendency of some companies to strive to redefine corporate social responsibility into social significance. The concept of social significance implements new models of communication with consumers, builds new relationships that are based on socially responsible brand behavior and create a different level of preference and trust. The study highlights some of the branding trends for 2020, looking at changing image building, by changing companies' socially responsible attitude to the social environment and current social problems. This change is a natural response to business, both to environmental disasters, the result of climate change, but also to the increasing level of aggressive behavior among humans, human aggression against animal species, domestic violence, and more.
РЕЗЮМЕ: Това изследване акцентира върху корпоративната социална отговорност като определящ фактор за имиджа на даден бранд. Разглеждат се примери на някои от световните брандове в различни сфери на търговията и услугите, които определят посоката на промяна в принципите и прилагането на корпоративната социална отговорност. Изследването разглежда тенденцията към стремеж на някои компании да предефинират корпоративната социална отговорност в социална значимост. Понятието социална значимост имлементира в себе си нови модели за комуникация с потребителите, изгражда нови връзки, които са на основата на социално отговорно поведение на бранда и създават различно ниво на предпочитание и доверие. Изследването маркира някои тенденции в брандинга за 2020 г., разглеждайки промяната в изграждането на имидж, чрез промяна в социално отговорното отношение на компаниите към социалната обстановка и актуалните проблеми на обществото. Тази промяна е естествен отговор на бизнеса, както на екологичните катастрофи, резултат от климатичните промени, както и на покачващата се степен на агресивно поведение сред хората, човешката агресия към животинските видове, домашното насилие и др.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Корпоративна социална отговорност (КСО), бранд, брандинг, социална значимост, имидж на бранда; CSR, branding, social advertisement, social significance; |
Subjects: | Arts.Fine and Decorative arts > Philosophy and theory of art Arts.Fine and Decorative arts > Visual arts Psychology > Evolutionary psychology. Genetic psychology. Psychology of specific ages Sociology.Anthropology > Social anthropology Sociology.Anthropology > Social interaction. Social processes |
ID Code: | 4750 |
Deposited By: | Assoc.Prof Kalina Hristova, PhD |
Deposited On: | 25 Mar 2025 15:12 |
Last Modified: | 25 Mar 2025 15:19 |
Repository Staff Only: item control page