Ладовинска, Мария (2025) Преподаване на граматика онлайн – предизвикателства, възможности и предимства. Кроскултурна комуникация, 2. pp. 471-482. ISSN 3033-2087 (печатно издание) ISSN 3033-2095 (електронно издание)
![]() |
PDF
Kroskulturna_komunikacia(2025)Ladovinska.pdf - Published Version 791kB |
Abstract
Статията предлага размисли, идеи и споделен опит за преподаването на граматика чрез индуктивния метод и възможностите за неговото приложение в онлайн контекст.
За целите на изложението е направен кратък преглед на многозначността на термина граматика, който позволява да се очертае, в контекста на чуждоезиковото обучение, разграничение между граматиката, представена по традиционния начин в учебника по чужд език и граматиката от гледна точка на обучаемия. Обобщеният преглед и сравнение на двата основни метода при преподаване на граматика – дедуктивен и индуктивен, открояват по-голямата ефективност на втория. Етапите на прилагане на индуктивния подход в часовете по чужд език са илюстрирани с конкретни примери, като е проследена и приложимостта му във всеки един от трите онлайн контекста на преподаване. Размислите и теоретичните бележки са подкрепени от примери на конкретни онлайн дейности, използвани при преподаване и усвояване на практически италиански език с методите на индуктивния подход.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Language. Linguistics. Literature > Foreign language studying |
ID Code: | 5069 |
Deposited By: | Mrs Maria Ladovinska |
Deposited On: | 25 Aug 2025 12:40 |
Last Modified: | 25 Aug 2025 12:40 |
Repository Staff Only: item control page