Преподаване на граматика онлайн – предизвикателства, възможности и предимства

Ладовинска, Мария (2025) Преподаване на граматика онлайн – предизвикателства, възможности и предимства. Кроскултурна комуникация, 2. pp. 471-482. ISSN 3033-2087 (печатно издание) ISSN 3033-2095 (електронно издание)

[thumbnail of Kroskulturna_komunikacia(2025)Ladovinska.pdf] PDF
Kroskulturna_komunikacia(2025)Ladovinska.pdf - Published Version

791kB

Abstract

Статията предлага размисли, идеи и споделен опит за преподаването на граматика чрез индуктивния метод и възможностите за неговото приложение в онлайн контекст.
За целите на изложението е направен кратък преглед на многозначността на термина граматика, който позволява да се очертае, в контекста на чуждоезиковото обучение, разграничение между граматиката, представена по традиционния начин в учебника по чужд език и граматиката от гледна точка на обучаемия. Обобщеният преглед и сравнение на двата основни метода при преподаване на граматика – дедуктивен и индуктивен, открояват по-голямата ефективност на втория. Етапите на прилагане на индуктивния подход в часовете по чужд език са илюстрирани с конкретни примери, като е проследена и приложимостта му във всеки един от трите онлайн контекста на преподаване. Размислите и теоретичните бележки са подкрепени от примери на конкретни онлайн дейности, използвани при преподаване и усвояване на практически италиански език с методите на индуктивния подход.

Item Type:Article
Subjects:Language. Linguistics. Literature > Foreign language studying
ID Code:5069
Deposited By: Mrs Maria Ladovinska
Deposited On:25 Aug 2025 12:40
Last Modified:25 Aug 2025 12:40

Repository Staff Only: item control page