Logo

Мултисензорни елементи на магазинната атмосферика - емпирично изследване

Велинов, Иво (2015) Мултисензорни елементи на магазинната атмосферика - емпирично изследване. Текстил и облекло (5). pp. 126-134. ISSN 1310-912X

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
651kB

Abstract

Атмосферата в магазина влияе върху поведението на потребителите в търговския обект. Това е създало интерес към наблюдение и изучаване на сензорните маркетингови техники, от страна на изследователи и търговци на дребно. Това довежда до по-добро систематизиране на атмосферните мърчандайзингови елементи и по- доброто опознаване на потребителският “сетивен опит.” Тази статия прави преглед на научни наблюдения и систематизиране на атмосферни елементи, свързани с визуален, слухов, осезателен, обонятелен и вкусов аспект на околната среда от магазина и тяхното влияние върху потребителското поведение на потребителя, главно в традиционните търговски обекта. Констатациите започват от традиционния магазин, и завършват с прехода към онлайн магазинната обстановка, които имат за цел да пояснят връзката на потребителското поведение и тяхното преживяване в магазина под влиянието на мултисензорните атмосферни средства.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:Атмосферика, Потребителско поведение, Мулти- сензорен маркетинг, Визуални мърчандайзингови елементи.
Subjects:Arts.Fine and Decorative arts > Decorative arts. Design
Arts.Fine and Decorative arts > Fashion design. Clothing and accessories
Economic and business Administration > Economic policy. Management. Marketing
ID Code:2809
Deposited By: Иво Велинов Велинов
Deposited On:20 Nov 2015 15:04
Last Modified:20 Nov 2015 15:04

Repository Staff Only: item control page