Развлекателните индустрии в епохата на дигиталните медии : Автореферат за присъждане научна и образователна степен "доктор"

Бонев, Христо (2013) Развлекателните индустрии в епохата на дигиталните медии : Автореферат за присъждане научна и образователна степен "доктор". PhD thesis, Нов български университет.

[thumbnail of F11948.pdf]
Preview
PDF
F11948.pdf

1MB

Abstract

Въпросът за развлечението и ролята му във формирането на множество медийни, културни, спортни и много други продукти, несъмнено е сред най-големите предизвикателства в областта на комуникационната теория. От втората половина на 20. век насам в развлекателните индустрии се случва една истинска революция, която в момента, пред очите ни и се дължи на появата и развитието на дигиталните и нови медийни технологии, които променят изцяло начините за създаване, дистрибуция и консумация на медийните продукти. Причините за бързото им навлизане, са преди всичко икономически - те правят производството на стоки и услуги по-бързо, по-евтино и по-прецизно, а маркетинга и промотирането им - по-ефикасни. Затова тези технологии са бързо възприети в бизнеса и в края на 20. век започват да превзимат развлекателните индустрии - първоначално медийните такива, а в последното десетилетие - и немедийните развлекателни индустрии. Днес те са навлезли в цялостния процес по създаване, производство, маркетинг, дистрибуция и представяне на медийни продукти, а немедийните развлекателни индустрии ги използват в маркетинга и промотирането, и постепенно започват да включват медийни елементи в доскоро немедийни продукти. Новите дигитални и медийни технологии преобръщат парадигмата на развлечението от пасивно в активно, а това означава, че развлекателните индустрии днес са изправени пред предизвикателството да отговорят на новите очаквания на публиката. Това, разбира се, не е толкова просто и означава цялостно преосмисляне на концепциите на различни медии, изкуства, културни институции и развлекателни центрове.

Item Type:Thesis (PhD)
Subjects:Arts.Fine and Decorative arts > Motion pictures
Arts.Fine and Decorative arts > Performing arts
Arts.Fine and Decorative arts > Television
Arts.Fine and Decorative arts > Cinema
Mass communications > Mass communications
ID Code:2451
Deposited By: Repository Editor
Deposited On:30 Dec 2014 09:16
Last Modified:20 Apr 2017 08:05

Repository Staff Only: item control page