Logo

Charity in Bulgarian print media. 01-31 December 2012. Some problems in communicating charity and its reflection in bulgarian print outlets

Christova, Evelina (2013) Charity in Bulgarian print media. 01-31 December 2012. Some problems in communicating charity and its reflection in bulgarian print outlets. In: Етнопсихолингвистични и социолингвистични аспекти на езика на медиите в България : Научна конференция с международно участие. Бургаски свободен университет, Бургас, pp. 163-173. ISBN 9789549370935

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
905kB

Abstract

ABSTRACT: The Conference talk presents some of the results of a research about the publications in the Bulgarian press related to charity, conducted for the period 01-31 December 2012. The main goal of the research is to establish how are charitable activities presented in the Bulgarian press – the main topics of the publications, the usage of terminology, the key words associated with charity (giving, sponsoring, sponsorship, philanthropy) and whether the topics are a matter of present interest. The attention is focused mainly on the publications’ headings – the language used in the headlines and do they correspond to the content of the publications. For the purpose of comparison and analyzes of the data, a research is being referred to a similar research, which has been conducted for an earlier period, namely 01-31 December 2006. <EPZ:E: Докладът представя данни от изследване - анализ на публикациите на тема „благотворителност” в българския печат в периода 1-31 декември 2012 г. – основни теми, използване на термините, свързани с темата, и тяхната актуалност. Основно внимание се обръща на заглавията на публикациите. За сравнение и анализ на данните се използва изследване, проведено за периода 1-31декември 2006 г. Основна цел на проведеното изследване е да се установи как се говори за благотворителността – кои са основните теми, асоциирани с ключовите думи, свързани с благотворителност, какъв е езикът, който се използва в заглавията, дали те съответстват на съдържанието на самите публикации.

Item Type:Book Section
Additional Information:ЗАГЛАВИЕ: Благотворителността в медиите. 1-31 декември 2012 г. Някои проблеми пред комуникация на благотворителността и отразяването й в българските печатни медии, АВТОР: Евелина Христова
Uncontrolled Keywords:charity, media, Bulgaria, communication, philanthropy, reputation, благотворителност, медия, България, комуникация, репутация.
Subjects:Language. Linguistics. Literature > Language
Mass communications > Journalistic
Mass communications > Mass communications
Mass communications > Public relations
ID Code:2255
Deposited By: PhD Evelina Christova
Deposited On:31 Jul 2014 07:35
Last Modified:31 Jul 2014 07:35

Repository Staff Only: item control page